fbpx
  • Home
  • De ce este Email Marketing-ul cheia succesului in eCommerce
zap December 5, 2013 0 Comments

SEO, social media marketing, content marketing. Sunt multe optiuni atunci cand alegi sa faci marketing online pentru afacerea ta. Dar atunci cand vrei sa ai o discutie legata de vanzari si conversii, un singur canal reuseste in continuare sa le surclaseze pe toate celelalte – vechiul email. (via Shopify)

Potrivit celor mai recente studii si sondaje:

  • Email-ul are un ROI de circa 4,300% (conform Direct Marketing Association)
  • 80% dintre oameni spun ca primesc astfel de mesaje zilnic alaturi de mesajele personale in casuta Inbox
  • 70% dintre oameni se folosesc de cupoanele si reducerile de care afla prin intermediul email-urilor
  • 60% dintre oameni spun ca primirea de oferte speciale este principalul motiv pentru care se aboneaza la newslettere

Cu alte cuvinte, daca afacerea ta eCommerce nu a facut email marketing pana acum, inseamna ca lasi bani pe masa.
Si daca aceste statistici nu te conving, iata si cativa factori care sa te motiveze sa-ti incepi baza de date pentru campania de email marketing chiar acum.

Email-ul surclaseaza Twitter si Facebook la capitolul vanzari online

Cele mai folosite retele sociale in randul afacerilor mici si mijlocii sunt Facebook si Twitter – de altfel niste unelte foarte folositoare pentru distribuirea informatiei gratis.
Dar, daca ai o pagina de business Facebook, atunci probabil ca stii deja ca numai 16% dintre fani iti vad postarile. Acest lucru se intampla pentru ca Facebook vrea sa cumperi reclama pentru a-ti promova mesajele, ceea ce, tot conform statisticilor, este o investitie proasta pentru afacerile mici. Facebook nu este singura retea in care esti limitat. Putini stiu, dar cei care cauta in Twitter trebuie sa bifeze casuta “All” pentru a vedea toate postarile si biografiile relevante pentru cuvantul cheie cautat. Dezvoltatorii au si ei optiunea de a filtra informatia in Twitter APi dupa ‘none’, ‘low’, ‘medium’ sau ‘high’. Din nou, afacerile mici care nu investesc in publicitate au de suferit.
Custora a facut un studiu de curand care a analizat datele a 72 de milioane de clienti care cumpara din magazine online. Acestia au aflat ca in ultimii 4 ani retailerii si-au marit rata de clienti veniti din email de 4 ori si ca acum a ajuns sa fie 7% din totalul clientilor. In timp ce Facebook si Twitter abia intra in discutii.

Au aflat si ca CLV-ul (Customer Lifetime Value) clientilor veniti din email este considerabil mai mare decat a celor care vin din retelele sociale.

Cu toate acestea, email-ul nu este doar un canal superior pentru captarea de noi clienti. Este vazut si ca o metoda de a atrage mai mult trafic decat retelele sociale.
Noah Kagan a postat de curand un tweet celor 13.000 de followeri. A avut 109 click-uri cu o rata de click (CTR) de 0,8%.

A trimis aceeasi informatie pe mail catre 3 547 de oameni si a avut 882 de click-uri cu o rata de click de 24,8%. De 8 ori mai mult decat Twitter. (via Justin Premick, Director of Education Marketing)

Motivul pentru care emailul este mult mai eficient la aducerea de trafic si la vanzari este si pentru ca asa poti sa duci conversatia la un alt nivel – unul mult mai intim – in Inbox. In timp ce platformele de genul Facebook si Twitter sunt minunate pentru distribuirea gratis a informatiei dar uneori sunt prea zgomotoase sau nu se updateaza atunci cand utilizatorii vizati sunt online.
Emailul, in schimb, este vazut de fiecare data.

Este din ce in ce mai greu sa iei ‘nota mare’ de la Google

Asa cum se vede in graficul de mai sus, clientii – atat cei care vin din cautari organice cat si cei care vin din reclame – sunt extrem de valorosi pentru afacerea ta. Cu toate acestea, sa cresti in cautarile organice ale Google este din ce in ce mai greu. Pentru aceia care sunt la curent cu SEO este cunoscut deja faptul ca vechile metode de a face optimizare pentru motoarele de cautare sunt acum taxate de Google. Cele mai noi strategii aflate sub lupa sunt postarile de tip guest, infograficele si comunicatele de presa.

Acest lucru a afectat multe afaceri care se foloseau de artificii trimitandu-le in spatele clasamentului. Cele mai multe dintre strategiile SEO care sunt sigure si care functioneaza bine (cum ar fi continutul de calitate) au nevoie de timp pentru a fi implementate iar rezultatele (ranking mare) se vad dupa cel putin 6 luni. Ceea ce lasa companiilor mici o singura varianta: AdWords. Dar asta e deja o discutie complet noua si cel putin la fel de stufoasa.

Email-ul este cel mai bun prieten al Content Marketing-ului

Content marketing este, fara indoiala, cea mai tare strategie de marketing la momentul actual si una dintre putinele care te poate ajuta pe mai multe planuri. Iti da ceva de promovat pe retele sociale si te ajuta in acelasi timp in rezultatele organice Google.
Problema cu aceasta tactica apare atunci cand realizezi ca un continut de calitate are nevoie de investitii majore. Mai intai trebuie sa decizi pe ce vrei sa te bazezi. Vrei articole pe blog? Vrei video si reclame? Vrei prezentari pe Slideshare? Vrei infografice virale?
Apoi trebuie sa decizi cine va crea acest continut pentru tine. Ai pe cineva in-house care stie sa faca asta? Externalizezi? Marketing as a service este ‘the new black’. Cum gasesti pe cineva care sa exceleze la mai multe tipuri de media?
Cu alte cuvinte, content marketing este o treaba complicata. Dar functioneaza. Cu adevarat functioneaza!
Si acesta este motivul pentru care este atat de important sa faci baze de date cu cei care iti viziteaza site-ul. Vei vedea apoi ca vinzi mai multe produse celor care iti citesc mailurile decat celor care sunt abonati la canalul tau de Youtube sau care ti-au dat Like pe Facebook. E drept ca notorietatea oferita de cei de pe Youtube si Facebook ti-a crescut credibilitatea in ochii celui care a deschis mailul. Dar mailul este cel care a finalizat conversia.

Emailul aduce trafic si vanzari

Acum ca stii de ce ai nevoie sa faci email marketing, hai sa aruncam o privire si la ce ar trebui sa contina un astfel de email.

  • Informeaza clientii despre produsele tale noi sau despre cele mai interesante servicii
  • Aminteste clientilor despre vanzarile incepute si nefinalizate, unde si cand e cazul
  • Trimite discounturi pe baza de timp – vacante, sarbatori, aniversari si alte evenimente personale
  • Rasplateste clientii loiali
  • Reia legatura cu clientii care nu au mai cumparat de la tine in ultima perioada
  • Cere testimoniale
  • Spune-le care sunt noutatile – ce ai mai scris pe blog, ce video ai mai postat pe Youtube, cu ce poza ai facut furori pe Facebook